RESTORAN VE LOKANTA HİJYENİ
GIDA SEKTÖRÜNDE ÇALIŞANLAR...
Nevin BİLGİN
Bir restoranın veya lokantanın kalitesi, yalnızca lezzetli yemekleriyle değil, ucuz gıda sunmasıyla değil, aynı zamanda sunduğu hizmetin ve ortamın hijyen standartlarıyla da ölçülür.
Müşterinin ilk karşılaştığı kişi olan garsonun veya yemeği hazırlayan aşçının görünümü, işletme hakkında güçlü bir ilk izlenim yaratır.
Uzun ve kirli tırnaklar, bakımsız saçlar veya temiz olmayan bir üniforma, müşterinin gözünde o işletmenin genel hijyen anlayışına dair ciddi soru işaretleri doğurur.
Bu tür ihmaller, yiyeceklerin hazırlanışından servisine kadar her aşamada olası risklerin habercisi olabilir ve en lezzetli yemeğin bile güvenilirliğini gölgede bırakır.
Gömleği dışarı fırlamış, kişisel hijyeni yetersiz bir garson figürü, "Restoran Hijyeni" kavramına aykırı bir tablo çizer.
Bağrından çıkan kıllar veya kirli eller, direkt olarak yiyeceklerle temas olmasa bile, mutfak ve servis ortamının genel hijyen kontrolünün zayıf olduğu izlenimini pekiştirir.
Müşteriler, böyle bir ortamda hazırlanan veya servis edilen yemeklerin sağlık açısından ne kadar güvenli olduğunu doğal olarak sorgularlar. Kimi zaman da sorgulamaya güçleri de yetmez. Ya da aldırmazlar.
Bu nedenle, gıda güvenliği zincirinin halkaları arasında, çalışanların kişisel hijyeni ve profesyonel görünümü, müşteri memnuniyeti ve işletmenin itibarı için vazgeçilmez bir öneme sahiptir.
Kimi zaman da bunun tersi olabilir. Garson hijyenik ve janti görüntüsüyle gelir servis yapmaya ancak arka tarafta mutfağın hijyeni sorgulanır haldedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder