23 Haziran 2026 Salı

ABONEYİM ABONE

ABONE OLMADIĞINIZ NE KALDI? 





NEVİN BİLGİN 

Eskiden bir ürün satın alırdın, senin olurdu.

Şimdi hiçbir şey tam olarak senin değil.

Geçen gün banka hesabına baktım. Her taraftan para çekiliyor. Telefon, internet, film platformu, müzik uygulaması, bulut depolama, yapay zekâ, spor uygulaması, haber sitesi... Her ay küçük küçük rakamlar. Tek başına bakınca önemsiz görünüyorlar. Bir araya gelince maaşın etrafında aç kurtlar gibi dolaşıyorlar.

Asıl zekice olan da bu zaten.

Eskiden şirketler sana bir ürün satardı. Bir kez para kazanırlardı. Şimdi küresel şirketler daha iyi bir yöntem buldu. Sana ürün satmak yerine seni aboneliğe bağladılar. Böylece her ay maaş gününü bekleyen sadece sen değilsin. Onlar da bekliyor.

Sen işe gidiyorsun.

Onlar tahsilat yapıyor.

Sen çalışıyorsun.

Onlar abonelik yeniliyor.

Sen yaşlanıyorsun.

Onlar düzenli gelir elde ediyor.

Üstelik bunu dünyanın milyarlarca insanıyla aynı anda yapıyorlar.

Bir zamanlar petrol kuyuları, madenler ve fabrikalar büyük servet kaynağıydı. Şimdi en değerli kaynaklardan biri insanların banka kartlarına tanımlanmış otomatik ödeme talimatları.

Çünkü şirketler şunu keşfetti:

Bir ürünü bir kez satmak yerine, aynı müşteriden ömür boyu para almak çok daha kârlı.

Bu yüzden her şeyin bir Plus'ı var.

Bir Premium'u var.

Bir Pro'su var.

Bir Ultra'sı var.

Sana sürekli biraz daha fazla özellik, biraz daha fazla hız, biraz daha fazla konfor vaat ediyorlar.

Aslında sattıkları şey hizmet değil.

Maaşından ayrılmış kalıcı bir pay.

Bazen düşünüyorum da artık müşteri değiliz.

Düzenli gelir kaynağıyız.

Bu çağın insanı kendini şöyle tanıtabilir:

Merhaba.

Ben Ahmet.

38 yaşındayım.

Evliyim.

İki çocuğum var.

Ve 17 farklı şeye aboneyim.

Aboneyim abi.

Abonesiz iş yürümüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder