27 Temmuz 2024 Cumartesi

       SEN ANLAT

 KONUK: DUVAR RESSAMI NERMİN GENİŞ



NEVİN BİLGİN

Nermin Geniş, aslında bir biyolog. Ancak şimdi resim ve duvar resimleri yapıyor. Sen Anlat köşesinin konuğu Nermin Geniş. 



1-Biyolog olarak çalışırken resimle ilgilenmeye nasıl başladınız? Bu süreçte sizi en çok etkileyen ne oldu?

Nermin Geniş: Biyoloji bölümü (Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi) mezunuyum. Biyolog olarak bir süre çalıştıktan sonra öğretmenliğe geçiş yaptım, biyoloji öğretmeni oldum. Doğaya olan aşkım beni biyolog olarak taşımıştı. 

Daha sonrada doğanın renkleri ve şekilleri tuvallere, zamanla da duvarlara yansıtmak benim için büyük bir zevk oldu. 



İlk başta küçük tuvallerde başladım, ancak zamanla doğanın ve bilimin detaylarını keşfetmek ve bunları resimlerime yansıtmak beni daha çok cezbetti. 

Bu süreçte beni en çok etkileyen şey, bilimsel gözlem ve sanatsal yaratıcılığın birleşimiydi. Doğanın ayrıntılarını sanat yoluyla ifade edebilmek, benim için bir tür terapi ve keşif süreci oldu.



2. Duvar resimleri yapmaya nasıl karar verdiniz? İlk duvar resminizi nereye yaptınız ve ne hissettiniz?

Nermin Geniş: Resim yapmaya başladıktan sonra, büyük alanlarda çalışmanın bana daha fazla özgürlük ve yaratıcılık sağladığını fark ettim. İlk duvar resmimi evimin bahçe duvarına yaptım. İlk fırça darbesini attığımda büyük bir heyecan ve mutluluk hissettim. Bu, sanatımı daha büyük bir ölçekte sergileme fırsatıydı ve beni çok motive etti. 

Daha sonra yakınlarımın evlerini aynı şekilde duvar resimleri yapmaya başladım ve büyük beğeni aldı. 

Büyük ölçekli çalışmalar, resmin içine daha fazla detay ve duygu katmamı sağladı. Ayrıca, duvar resimleri insanların günlük yaşamlarında karşılarına çıkarak onlara ilham verme fırsatı sundu.



3. Bilimsel bilginizi ve biyolog kimliğinizi duvar resimlerinize nasıl yansıtıyorsunuz?

Nermin Geniş: Biyolog kimliğim, doğayı ve canlıları daha derinlemesine anlamamı sağlıyor. Duvar resimlerimde sık sık doğadan esinlenilmiş temalar kullanıyorum. Örneğin, bitkilerin ve hayvanların detaylı anatomik yapıları, hücresel yapılar ve ekosistemler gibi konuları resimlerimde işliyorum. Bilimsel bilgi, resimlerime hem estetik hem de eğitimsel bir değer katıyor. İzleyicilere, doğanın ne kadar karmaşık ve güzel olduğunu göstermeyi amaçlıyorum. Böylece, sanatla bilimi birleştirerek, insanlara farklı bir bakış açısı sunmak istiyorum.


4. Müzik de ilgi alanlarınız arasında. Müzik ile resim arasında nasıl bir bağ kuruyorsunuz?

Nermin Geniş: Müzik, resim yaparken ilham aldığım ve motive olduğum bir diğer alan. Müzik dinlerken ya da resim yaparken müzik parçalarını seslendirmek beni bir tür meditasyon haline sokuyor ve yaratıcılığımı artırıyor. 

Uzun süre Polifonik Çok Sesli Koro'da da görev aldım. 

Müzik ve resim arasında güçlü bir bağ var; her ikisi de duyguları ifade etmenin ve hikayeler anlatmanın farklı yollarıdır. Bazen, dinlediğim müziğin ritmi ve duygusu, resimlerimin kompozisyonunu ve renk paletini etkileyebiliyor. Müzik, resimlerimdeki enerjiyi ve dinamizmi artırıyor ve her iki sanat formu da birbirini tamamlayarak daha zengin ve derin bir ifade biçimi oluşturuyor.

5. Gelecekte duvar resimlerinizi nerelerde görmek istersiniz? Hedefleriniz ve hayalleriniz nelerdir?

Nermin Geniş: Gelecekte duvar resimlerimi daha fazla kamusal alanda görmek istiyorum. Parklar, hastaneler, okullar gibi insanların sıkça bulunduğu yerlerde, sanatın iyileştirici ve ilham verici gücünü paylaşmak istiyorum. Ayrıca, farklı şehirlerde ve ülkelerde duvar resimleri yaparak sanatımı daha geniş kitlelere ulaştırmayı hedefliyorum. En büyük hayalim, insanlara doğanın güzelliklerini ve bilimsel bilginin sanatla nasıl bütünleşebileceğini göstermek. Sanatın, toplumda pozitif bir değişim yaratabileceğine ve insanları bir araya getirebileceğine inanıyorum.



6. Neden özellikle duvarları boyamayı ve büyük ölçekli resimler yapmayı tercih ettiniz?

Nermin Geniş: Duvarları boyamayı ve büyük ölçekli resimler yapmayı tercih etmemin birkaç nedeni var. İlk olarak, büyük alanlarda çalışmak bana daha fazla özgürlük ve yaratıcılık sağlıyor. Küçük tuvallere sığmayan detayları ve ifadeleri büyük duvarlara yansıtabilmek bana büyük bir tatmin sağlıyor. Ayrıca, duvar resimleri, sanatın daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlıyor. İnsanların günlük yaşamlarında karşılarına çıkan büyük, renkli ve dikkat çekici duvar resimleri, sanatın toplumla daha yakın bir ilişki kurmasına yardımcı oluyor. Bu da benim için oldukça önemli. Sanatın sadece galerilerde değil, herkesin görebileceği ve deneyimleyebileceği yerlerde olması gerektiğine inanıyorum. Böylece, sanatın demokratikleşmesine ve herkesin erişimine açık olmasına katkıda bulunuyorum.




2 yorum:

  1. Degerli Arkadaşımıza ömür boyu başarılar dileriz

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Sevgili,saygıdeğer hocam seninle kültürel gezi seyahatinde tanıdım ve son derece uyumlu,enpatili,hümanist bir kişiliğinl bulunduğum gurubumuza katılarak bizlerle unutulmayacak anilarak yaşadık.Yapmis olduğun bu sanatsal verilerin için kutluyor sevgilerimi iletiyorum...yol arkadaşım..
    .

    YanıtlaSil